Formalności związane ze zbieraniem gruzu – jak przez nie przebrnąć

Pytanie:

Nasza firma posiada zezwolenie na zbieranie odpadów (gruz betonowy, ceglany i zmieszane budowlane). Nie tylko odbieramy odpady od klientów, ale także wytwarzamy odpady podczas rozbiórek. Czy na podstawie decyzji na zbieranie odpadów możemy także swoje wytworzone odpady magazynować? W jakim czasie musimy przekazać odpady firmie specjalizującej się gospodarowaniem odpadów? Nie jesteśmy też pewni w kwestii ewidencji odpadów – jeśli kilka miesięcy magazynujemy odpady z rozbiórki poza miejscem wytworzenia (przewozimy je na plac, na który mamy wydaną decyzję na zbieranie odpadów), a następnie po tych kilku miesiącach przekazujemy je razem z opadami odebranymi od naszych klientów (identyczny kod odpadu), to nie działamy na podstawie żadnego zezwolenia? Możemy w ten sposób działać i to jest zgodne z ustawą o odpadach? I w KEO wykazujemy, że np. gruz wytworzyliśmy w styczniu, a przekazaliśmy w maju (mamy zbiorcze KPO na gruz – wytworzony + zebrany od klientów). I ostatnia kwestia, która nas nurtuje – jak wykazać w ewidencji gruz betonowy, który oddaliśmy firmie, która posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów tylko do przekruszenia, a ona od razu po wykonaniu usługi wydała nam materiał – kruszywo. W KPO tego nie wykażemy, ponieważ ona nie przyjęła od nas odpadu, tylko wykonała usługę kruszenia. Czy wystarczy tylko faktura i KEO w razie kontroli?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Odpady
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Odpady

ZOBACZ OFERTĘ