Wszystko co musisz wiedzieć o audycie zewnętrznym w branży zsee

Do 30 kwietnia 2018 r. organizacje odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zakłady przetwarzania zsee muszą przeprowadzić audyt zewnętrzny za 2017 rok. To nowy obowiązek, dlatego podpowiadamy, jak się do niego przygotować i jak powinien przebiegać taki audyt.

Sklepy spożywcze zapłacą za wytwarzanie odpadów

Trwają prace nad projektem ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, która ma nałożyć nowe obowiązki na sprzedawców żywności. Jednym z nich będzie konieczność wnoszenia opłaty za wytworzone odpady spożywcze.

Rozdrabnianie odpadów tworzyw sztucznych – czy potrzebne jest zezwolenie

Pytanie: Firma posiada młyn do mielenia tworzyw sztucznych wyselekcjonowanych z odpadu – konkretnie półproduktów twardych i hdpe. Chcielibyśmy prowadzić działalność polegającą na zmianie frakcyjności wyselekcjonowanych odpadów. Jest to towar od klienta (klient posiada zezwolenie na zbieranie), a nasza firma będzie tylko świadczyć usługę. Jakie wymagania w związku z tym musimy spełnić, czy potrzebne będą jakieś zezwolenia?

Kompost z odpadów spożywczych – dowiedz się, czy warto wybrać tę metodę przetwarzania

Zakłady przetwórstwa spożywczego w procesie produkcyjnym wytwarzają odpady o charakterze biodegradowalnym, które muszą zostać odpowiednio zagospodarowane. Czy przekazanie ich uprawnionej firmie to jedyne rozwiązanie?

Jak rozumieć pojęcie trwałego zaprzestania działalności – rozwiewamy wątpliwości

Pytanie: Przedsiębiorca, który trwale zaprzestaje działalności, musi, w terminie siedmiu dni od dnia zaprzestania wykonywania tej działalności, złożyć sprawozdanie o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami i/lub sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami. Jak rozumieć stwierdzenie „trwałe zaprzestanie działalności”? Czy w tym stwierdzeniu chodzi o sam moment likwidacji firmy (i z tym związane formalne zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej), czy samo zaprzestanie produkcji?

Formalności związane ze zbieraniem gruzu – jak przez nie przebrnąć

Pytanie: Nasza firma posiada zezwolenie na zbieranie odpadów (gruz betonowy, ceglany i zmieszane budowlane). Nie tylko odbieramy odpady od klientów, ale także wytwarzamy odpady podczas rozbiórek. Czy na podstawie decyzji na zbieranie odpadów możemy także swoje wytworzone odpady magazynować? W jakim czasie musimy przekazać odpady firmie specjalizującej się gospodarowaniem odpadów? Nie jesteśmy też pewni w kwestii ewidencji odpadów – jeśli kilka miesięcy magazynujemy odpady z rozbiórki poza miejscem wytworzenia (przewozimy je na plac, na który mamy wydaną decyzję na zbieranie odpadów), a następnie po tych kilku miesiącach przekazujemy je razem z opadami odebranymi od naszych klientów (identyczny kod odpadu), to nie działamy na podstawie żadnego zezwolenia? Możemy w ten sposób działać i to jest zgodne z ustawą o odpadach? I w KEO wykazujemy, że np. gruz wytworzyliśmy w styczniu, a przekazaliśmy w maju (mamy zbiorcze KPO na gruz – wytworzony + zebrany od klientów). I ostatnia kwestia, która nas nurtuje – jak wykazać w ewidencji gruz betonowy, który oddaliśmy firmie, która posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów tylko do przekruszenia, a ona od razu po wykonaniu usługi wydała nam materiał – kruszywo. W KPO tego nie wykażemy, ponieważ ona nie przyjęła od nas odpadu, tylko wykonała usługę kruszenia. Czy wystarczy tylko faktura i KEO w razie kontroli?

Dowiedz się, kiedy możesz odroczyć karę nałożoną przez WIOŚ

Jeśli firma dostała karę od WIOŚ, może się jeszcze bronić. Taką karę można skutecznie odroczyć i znacznie obniżyć jej wysokość. Muszą być jednak spełnione pewne warunki. Jakie?

Czy we wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów trzeba podać dokładne miejsce zbierania

Jeżeli przedsiębiorca chce zbierać odpady, musi uzyskać zezwolenie na ten cel. We wniosku o wydanie zezwolenia musi podać miejsce, gdzie odpady będą gromadzone. Czy to oznacza, że może prowadzić tę działalność tylko w ściśle określonej lokalizacji?