Czy trociny to odpad, czy surowiec?
Pytanie: Pytanie: Jak zaklasyfikować trociny z obróbki drewna i płyt wiórowych w tartaku? Czy są odpadem, czy mogą być traktowane jako surowiec?
Czy produkcja kabli oznacza wprowadzanie sprzętu elektrycznego na rynek?
Przedsiębiorca produkujący i sprzedający przewody klasyfikowany jest jako wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny. Spoczywa na nim szereg obowiązków, poniżej dowiesz się, jakie.
Czy pomiary emisji na stanowisku pracy można wykorzystać do wniosku o pozwolenie na emisję?
Pytanie: Pytanie: Zajmujemy się produkcją pamiątek okolicznościowych z płyt drewnopochodnych. Sanepid wykonał nam pomiary środowiska pracy, w zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza, tj. pył całkowity, aceton, ksylen, węglowodory aromatyczne. Czy możemy posłużyć się tym danymi do obliczeń rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu do wniosku o wydanie pozwolenia na emisję gazów i pyłów?
Czy można prowadzić uproszczoną ewidencję dla odpadów medycznych?
Zgodnie z art. 71 ustawy o odpadach uproszczoną ewidencję odpadów z zastosowaniem jedynie kart przekazania odpadów prowadzą podmioty, które wytwarzają odpady niebezpieczne w ilości do 100 kilogramów rocznie, a także wytwarzają odpady inne niż niebezpieczne, niebędące odpadami komunalnymi, w ilości do 5 ton rocznie.
Czy gmina może żądać wyjaśnień do korekty deklaracji śmieciowej?
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powinna zawierać tylko dane niezbędne do prawidłowego obliczenia tej należności. Rada gminy nie może żądać dodatkowych informacji, bo jest to przekroczenie przewidzianych dla niej uprawnień.
Czy firma transportująca odpady musi składać sprawozdanie odpadowe?
Pytanie: Pytanie: Zajmujemy się odbiorem i transportem odpadów innych niż niebezpieczne od różnych zakładów produkcyjnych i następnie przekazujemy je do firm zajmujących się ich unieszkodliwianiem lub przetwarzaniem. Posiadamy pozwolenie na transport odpadów. Czy jako firma transportująca odpady musimy składać sprawozdanie o rodzajach i ilości wytwarzanych odpadów oraz o sposobach gospodarowania nimi?
Co zrobić z opakowaniami po surowcach i półproduktach?
Zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, odpady, których powstaniu nie udało się zapobiec, trzeba w pierwszej kolejności poddać odzyskowi. Odpady opakowaniowe, tj. folia stretch, kartony, plastikowe pojemniki, wytwarzane podczas rozpakowywania zakupionych towarów, są najczęściej wykonane z materiałów, które można ponownie wykorzystać. Posegregowane stają się wartościowym surowcem.
Co nowego w prawie?
22 czerwca 2018 r. – projekt ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw
Co nowego w prawie?
30 kwietnia 2018 r.Do Sejmu wpłynął projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach.
Co grozi za brak rejestracji w BDO?
Pytanie: Pytanie: Jakie konsekwencje może ponieść firma, która nie zdążyła złożyć wniosku do 24 lipca 2018 r. o wpis do rejestru BDO? Jakie sankcje karne jej za to grożą?
- « pierwsza
- «
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- »
- ostatnia »
SWA26
Kiedy WIOŚ może wstrzymać działalność?
WIOŚ wstrzymuje, w drodze decyzji, działalność posiadacza odpadów, w przypadku gdy posiadacz ten m.in.:
Dokumenty niezbędne do wniosku o wydanie zezwolenia
Do wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie oraz przetwarzanie odpadów należy dołączyć szereg dokumentów, o których mowa poniżej.
Co powinien zawierać wniosek o zezwolenia na zbieranie odpadów?
Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się na wniosek posiadacza odpadów.
AWA82
Co zawiera nowy projekt ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach?
W dniu 31 sierpnia 2018 r. na stronie rządowego centrum legislacji pojawił się projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, który stawia sobie za cel rozwiązanie aktualnych problemów związanych z gospodarką odpadami.
AWA80
Co nowego w prawie?
10 lipca 2018 r. – projekt rozporządzenia ministra środowiska w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami
Baterie jako element urządzenia wielkogabarytowego
Podstawową przesłanką do objęcia baterii stanowiących element wielkogabarytowego urządzenia niepodlegającego pod ustawę o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (ZSEE) obowiązkiem sprawozdawczym jest objęcie ich zakresem ustawy o bateriach i akumulatorach, niezależnie od tego, czy stanowią część składową urządzenia lub dodatek do innych produktów.
AWA79
Czy warto prowadzić ewidencję odpadów w formie elektronicznej?
Prowadzenie ewidencji odpadów, które są wytwarzane w zakładzie, w formie elektronicznej, przynosi korzyści zarówno klientom przedsiębiorstwa, jak i wynikom finansowym firmy.
Co nowego w prawie?
3 lipca 2018 r. projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska
Co gmina może zrobić z porzuconymi autami?
Prawo do usunięcia zużytego pojazdu z publicznego terenu ma m.in. gmina. Podpowiadamy, jak w sześciu krokach przeprowadzić taką procedurę i skąd wziąć środki na pokrycie kosztów z tym związanych.
AWA78
Co grozi za brak rejestracji w BDO?
Pytanie: Pytanie: Jakie konsekwencje może ponieść firma, która nie zdążyła złożyć wniosku do 24 lipca 2018 r. o wpis do rejestru BDO? Jakie sankcje karne jej za to grożą?
AWA77
Bhp podczas produkcji masy celulozowej, papieru i wyrobów z papieru
Praca w zakładzie zajmującym się produkcją masy celulozowej, papieru i wyrobów z papieru może wiązać się z wieloma zagrożeniami dla pracowników. Zanim produkcja ruszy powinny zostać spełnione odpowiednie wymogi bhp.
AWA76
BDO nie tylko dla komisów samochodowych
Przedsiębiorcy sprowadzający z zagranicy pojazdy czy sprzęt elektroniczny zawierający elementy podlegające opłacie produktowej muszą się liczyć z obowiązkiem ponoszenia tej opłaty, jak również z koniecznością wpisu do rejestru będącego elementem BDO.
SWA24
Baza danych o odpadach
Od 24 stycznia 2018 r. została uruchomiona internetowa baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami – BDO. Wprowadzane do niej dane mają pomóc m.in. w walce z szarą strefą w gospodarce odpadami. Z tego wydania dowiesz się przykładowo, kto będzie wpisany do BDO z urzędu, a kto musi dokonać tego samodzielnie –na wniosek.
AWA72
Nadzór rynku w ochronie środowiska – o co chodzi?
Prowadzę handel detaliczny sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Otrzymałem zawiadomienie od WIOŚ o planowanym terminie rozpoczęcia kontroli w zakresie nadzoru rynku. Na czym będzie polegała ta kontrola?
Importowałeś niewielką ilość sprzętu? Dowiedz się, czy masz jakieś obowiązki
Importowaliśmy sprzęt elektroniczny o masie poniżej 100 kg. Czy jesteśmy zobligowani wykonać obowiązki spoczywające na wprowadzającym sprzęt elektroniczny i elektryczny?
Firma odpadowa bez ograniczeń mpzp? Jest to możliwe!
Czy zbieranie i przetwarzanie odpadów musi być prowadzone tylko na terenie wyznaczonym do tego w miejscowym planie zagospodarowania? Naczelny Sąd Administracyjny wydał w takiej sprawie wyrok korzystny dla przedsiębiorcy.
AWA71
Deska do prasowania – czy jest sprzętem zgodnie z ustawą ZSEE?
Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w interpretacji ustawy o zużytymsprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Jesteśmy firmą produkującą deski doprasowania. Mamy produkt, a w jego skład wchodzi gniazdo elektro, które jest podłączane do deski do prasowania. Pytanie brzmi, czy w myśl ustawy całyprodukt jest urządzeniem elektrycznym, czy jedynie samo przyłącze elektro?
5 najważniejszych zmian, które wprowadza Nowe prawo wodne
Nowa ustawa, która obowiązuje od 1 stycznia 2018 r. (poza paroma wyjątkami) powstała, by uporządkować systemu zarządzania gospodarką wodną. Wprowadzono tym aktem wiele zmian dla przedsiębiorców, urzędników i gospodarstw rolnych.
Baza danych o odpadach – kiedy zacznie obowiązywać?
Właściwy miejscowo marszałek województwa będzie prowadził rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Rejestr stanowić będzie integralną część BDO i będzie dostępny do publicznej wiadomości. Wpis podmiotu dokonywany będzie z urzędu lub na wniosek.
AWA70
Jak prowadzić ewidencję opakowań?
Proszę podać przykłady ewidencji opakowań transportowych. Jakie dokumenty do tej ewidencji musimy posiadać? Czy ilości muszą być powiązane z fakturą? Jak to technicznie prowadzić? Kiedy trzeba ważyć te opakowania? Kto to powinien robić?
AWA69
Dowiedz się, kiedy nie musisz uiszczać opłaty produktowej
Opłata produktowa jest stosowana, by zmotywować przedsiębiorców wprowadzających m.in. sprzęt elektryczny i elektroniczny do wywiązywania się z ustawowych obowiązków finansowania i organizowania właściwego zagospodarowania odpadów. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci uniknąć tej swoistej kary.
31 stycznia mija termin sporządzenia sprawozdania azbestowego
Do końca stycznia przedsiębiorcy są zobowiązani do przedłożenia marszałkowi województwa „Informacji o wyrobach zawierających azbest”. Jeśli więc takie posiadasz, masz obowiązek dokonać oceny, udokumentowa ilość