Jaki jest zakres rejestru BDO przy gospodarowaniu odpadami w kilku obszarach?
Wspólny numer rejestrowy na prowadzenie zbierania, przetwarzania oraz transportu odpadów jedynie scala zakres działalności podmiotu, ale nie zastępuje zezwoleń (z wyjątkiem zezwolenia na transport). Jest swego rodzaju wizytówką zakładu, poświadczeniem pełnoprawnego funkcjonowania podmiotu w środowisku. To, że podmiot posiada już zezwolenie, nie oznacza, iż nie ma obowiązków w zakresie BDO.
Jak znakować opakowania z drewna?
Drewniane produkty opakowaniowe wykonane są często ze świeżego drewna, które nie zostało poddane dostatecznej obróbce. W celu dopuszczenia do obrotu drewnianych materiałów opakowaniowych powinny one zostać uprzednio poddane odpowiednim działaniom (środkom) przeciw większości organizmów szkodliwych, tj. obróbka termiczna czy fumigacja. Przedmiotowe działania powinny być zaakceptowane przez wszystkie Krajowe Organizacje Ochrony Roślin (NPPO).
Jak zaklasyfikować odpady z zakładowej apteczki
Postępowanie z odpadami medycznymi wymaga zachowania szczególnych środków ostrożności. Takich odpadów nie można po prostu wyrzucić do kosza. A jak postępować z przeterminowanymi opatrunkami z apteczki? Czy to też będą odpady medyczne?
Jak wyliczyć opłatę produktową za opakowania?
Pytanie: Pytanie: Firma zajmuje się produkcją gumowych uszczelek. Nasze produkty pakujemy w opakowania i sprzedajemy na rynek krajowy i zagraniczny. Ostatnio otrzymaliśmy wezwanie z urzędu marszałkowskiego do naliczenia i wniesienia opłaty produktowej za ostatnie pięć lat. Jak to wyliczyć?
Jak sprawdzić, czy firma ma pozwolenie na odbiór ścieków?
Jesteś nie jesteś pewny, czy ścieki odbiera firma posiadająca odpowiednią decyzję, możesz zwrócić się z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej do urzędu. Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych wydaje na okres maksymalnie 10 lat właściwy miejscowo wójt, burmistrz lub prezydent miasta.
Jak poradzić sobie z nieprzyjemnymi zapachami?
Pytanie: Pytanie: Na sąsiedniej działce prowadzona jest działalność polegająca na wytwarzaniu elementów z gumy i tworzyw sztucznych. Hale produkcyjne znajdują się w odległości kilku metrów od budynków mieszkalnych. Z zakładu wydobywa się często mdły odór, który drażni drogi oddechowe i skórę. Miejscowość ma charakter uzdrowiskowy, a zakład znajduje się w strefie ochrony uzdrowiskowej C. Gdzie można zgłosić uciążliwy zakład?
Gospodarka odpadami w gabinetach dentystycznych – jak powinna wyglądać?
Praca gabinetów dentystycznych wiąże się z wytwarzaniem odpadów medycznych. Są to przede wszystkim zużyte gaziki, rękawiczki ochronne, strzykawki, ale także zęby i resztki substancji do wypełnień. Odpady powstające podczas pracy stomatologów mogą stanowić poważne zagrożenie epidemiologiczne.
Do jakiej kategorii odpadów zaklasyfikować zużyte filtry i maski ochronne pracowników?
Pytanie: Pytanie: Nasi pracownicy używają w malarni masek z filtrami przeciwpyłowymi. Do jakiej kategorii odpadów zaklasyfikować ww. przedmioty po zużyciu?
Czy zużyty sprzęt ZSEE można oddać do punktu zbierania odpadów?
Jeżeli punkt skupu złomu posiada stosowne zezwolenia na zbieranie odpadów i jest wpisany do rejestru prowadzonego przez GIOŚ jako zbierający zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, to zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (ZSEE) można oddać do punktu zbierania odpadów.
Czy zostanie powołany regulator opłat śmieciowych i będą zmiany w funkcjonowaniu RIPOK?
Związek Samorządów Polskich oraz inne niezrzeszone w nim gminy zgłaszają potrzebę wprowadzenia instytucji, która na wzór URE czuwałaby nad wysokością opłat ponoszonych na rzecz RIPOK.
- « pierwsza
- «
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- »
- ostatnia »
SWA26
Kiedy WIOŚ może wstrzymać działalność?
WIOŚ wstrzymuje, w drodze decyzji, działalność posiadacza odpadów, w przypadku gdy posiadacz ten m.in.:
Dokumenty niezbędne do wniosku o wydanie zezwolenia
Do wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie oraz przetwarzanie odpadów należy dołączyć szereg dokumentów, o których mowa poniżej.
Co powinien zawierać wniosek o zezwolenia na zbieranie odpadów?
Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się na wniosek posiadacza odpadów.
AWA82
Co zawiera nowy projekt ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach?
W dniu 31 sierpnia 2018 r. na stronie rządowego centrum legislacji pojawił się projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, który stawia sobie za cel rozwiązanie aktualnych problemów związanych z gospodarką odpadami.
AWA80
Co nowego w prawie?
10 lipca 2018 r. – projekt rozporządzenia ministra środowiska w sprawie funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami
Baterie jako element urządzenia wielkogabarytowego
Podstawową przesłanką do objęcia baterii stanowiących element wielkogabarytowego urządzenia niepodlegającego pod ustawę o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (ZSEE) obowiązkiem sprawozdawczym jest objęcie ich zakresem ustawy o bateriach i akumulatorach, niezależnie od tego, czy stanowią część składową urządzenia lub dodatek do innych produktów.
AWA79
Czy warto prowadzić ewidencję odpadów w formie elektronicznej?
Prowadzenie ewidencji odpadów, które są wytwarzane w zakładzie, w formie elektronicznej, przynosi korzyści zarówno klientom przedsiębiorstwa, jak i wynikom finansowym firmy.
Co nowego w prawie?
3 lipca 2018 r. projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska
Co gmina może zrobić z porzuconymi autami?
Prawo do usunięcia zużytego pojazdu z publicznego terenu ma m.in. gmina. Podpowiadamy, jak w sześciu krokach przeprowadzić taką procedurę i skąd wziąć środki na pokrycie kosztów z tym związanych.
AWA78
Co grozi za brak rejestracji w BDO?
Pytanie: Pytanie: Jakie konsekwencje może ponieść firma, która nie zdążyła złożyć wniosku do 24 lipca 2018 r. o wpis do rejestru BDO? Jakie sankcje karne jej za to grożą?
AWA77
Bhp podczas produkcji masy celulozowej, papieru i wyrobów z papieru
Praca w zakładzie zajmującym się produkcją masy celulozowej, papieru i wyrobów z papieru może wiązać się z wieloma zagrożeniami dla pracowników. Zanim produkcja ruszy powinny zostać spełnione odpowiednie wymogi bhp.
AWA76
BDO nie tylko dla komisów samochodowych
Przedsiębiorcy sprowadzający z zagranicy pojazdy czy sprzęt elektroniczny zawierający elementy podlegające opłacie produktowej muszą się liczyć z obowiązkiem ponoszenia tej opłaty, jak również z koniecznością wpisu do rejestru będącego elementem BDO.
SWA24
Baza danych o odpadach
Od 24 stycznia 2018 r. została uruchomiona internetowa baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami – BDO. Wprowadzane do niej dane mają pomóc m.in. w walce z szarą strefą w gospodarce odpadami. Z tego wydania dowiesz się przykładowo, kto będzie wpisany do BDO z urzędu, a kto musi dokonać tego samodzielnie –na wniosek.
AWA72
Nadzór rynku w ochronie środowiska – o co chodzi?
Prowadzę handel detaliczny sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Otrzymałem zawiadomienie od WIOŚ o planowanym terminie rozpoczęcia kontroli w zakresie nadzoru rynku. Na czym będzie polegała ta kontrola?
Importowałeś niewielką ilość sprzętu? Dowiedz się, czy masz jakieś obowiązki
Importowaliśmy sprzęt elektroniczny o masie poniżej 100 kg. Czy jesteśmy zobligowani wykonać obowiązki spoczywające na wprowadzającym sprzęt elektroniczny i elektryczny?
Firma odpadowa bez ograniczeń mpzp? Jest to możliwe!
Czy zbieranie i przetwarzanie odpadów musi być prowadzone tylko na terenie wyznaczonym do tego w miejscowym planie zagospodarowania? Naczelny Sąd Administracyjny wydał w takiej sprawie wyrok korzystny dla przedsiębiorcy.
AWA71
Deska do prasowania – czy jest sprzętem zgodnie z ustawą ZSEE?
Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w interpretacji ustawy o zużytymsprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Jesteśmy firmą produkującą deski doprasowania. Mamy produkt, a w jego skład wchodzi gniazdo elektro, które jest podłączane do deski do prasowania. Pytanie brzmi, czy w myśl ustawy całyprodukt jest urządzeniem elektrycznym, czy jedynie samo przyłącze elektro?
5 najważniejszych zmian, które wprowadza Nowe prawo wodne
Nowa ustawa, która obowiązuje od 1 stycznia 2018 r. (poza paroma wyjątkami) powstała, by uporządkować systemu zarządzania gospodarką wodną. Wprowadzono tym aktem wiele zmian dla przedsiębiorców, urzędników i gospodarstw rolnych.
Baza danych o odpadach – kiedy zacznie obowiązywać?
Właściwy miejscowo marszałek województwa będzie prowadził rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Rejestr stanowić będzie integralną część BDO i będzie dostępny do publicznej wiadomości. Wpis podmiotu dokonywany będzie z urzędu lub na wniosek.
AWA70
Jak prowadzić ewidencję opakowań?
Proszę podać przykłady ewidencji opakowań transportowych. Jakie dokumenty do tej ewidencji musimy posiadać? Czy ilości muszą być powiązane z fakturą? Jak to technicznie prowadzić? Kiedy trzeba ważyć te opakowania? Kto to powinien robić?
AWA69
Dowiedz się, kiedy nie musisz uiszczać opłaty produktowej
Opłata produktowa jest stosowana, by zmotywować przedsiębiorców wprowadzających m.in. sprzęt elektryczny i elektroniczny do wywiązywania się z ustawowych obowiązków finansowania i organizowania właściwego zagospodarowania odpadów. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci uniknąć tej swoistej kary.
31 stycznia mija termin sporządzenia sprawozdania azbestowego
Do końca stycznia przedsiębiorcy są zobowiązani do przedłożenia marszałkowi województwa „Informacji o wyrobach zawierających azbest”. Jeśli więc takie posiadasz, masz obowiązek dokonać oceny, udokumentowa ilość